Skoči na vsebino

Ocena nesorazmernega bremena za spletno stran Zdravstvenega doma Radlje ob Dravi

Na podlagi Zakona o dostopnosti spletišč in mobilnih aplikacij, bo spletna stran www.zd-radlje.si posodobljena in dopolnjena z namenom omogočiti vsem uporabnikom spletne strani http://www.zd-radlje.si/  čim večjo dostopnost do objavljenih dokumentov in vsebin.

Zdravstveni dom Radlje ob Dravi ocenjuje, da bi za zavod nastale finančne posledice, v kolikor bi hoteli celotno vsebino ustrezno prilagoditi (prevesti v znakovni jezik in/ali opremiti s podnapisi ali drugače ustrezno prilagoditi skladno z Zakonom o dostopnosti spletišč in mobilnih aplikacij), saj je obseg vsebine velik. Prav tako je Zdravstveni dom Radlje ob Dravi pri oceni nesorazmernega bremena poleg finančnih posledic upošteval tudi notranjo organizacijo in vrsto dejavnosti, ki jo opravlja ter postopa skladno z Zakonom o dostopnosti spletišč in mobilnih aplikacij, ki ravno iz teh razlogov dopušča navedena odstopanja skladno z oceno o nesorazmernosti in na podlagi te Izjave o dostopnosti.

Nedostopne vsebine so:

  1. Skenirani dokumenti v PDF obliki zapisa so digitalne različice fizičnih dokumentov, ki so bili skenirani in shranjeni v PDF obliki. Ena izmed najpogostejših težav je, da skenirani dokumenti niso vedno popolnoma berljivi, še posebej, če je kakovost skeniranja slaba.
  2. Določene vsebine brez vidnega indikatorja ostrenja, ki lahko pomaga uporabnikom s posebnimi potrebami, da lažje sledijo premikom miške na zaslonu in izvedejo ustrezne ukaze. Pomanjkanje vidnega indikatorja ostrenja lahko predstavlja oviro za uporabnike s posebnimi potrebami, ki uporabljajo pripomočke za branje zaslona ali druge tehnologije pomoči.
  3. Odprtje novega zavihka ali okna brez opozorila uporabniku, lahko uporabnike preseneti in moti njihovo delo na trenutni strani. To lahko predstavlja posebno težavo za uporabnike s posebnimi potrebami, ki uporabljajo pripomočke za branje zaslona ali druge tehnologije pomoči.
  4. Za dosego dostopnosti je pomembno, da so vsi elementi na spletni strani ustrezno označeni in opisani. Če so elementi na spletni strani brez pomenskih oznak, lahko to povzroči zmedo pri uporabnikih, ki se zanašajo na te oznake za navigacijo po spletni strani. Poleg tega lahko elementi brez pomenskih oznak vplivajo tudi na optimizacijo spletnih iskalnikov.
  5. Vsebnost večih elementov: Uporaba preveč elementov na spletni strani lahko oteži navigacijo uporabnikom in zmanjša uporabniško izkušnjo. Preveč elementov lahko tudi upočasni nalaganje strani, kar lahko negativno vpliva na pozicioniranje strani na iskalnikih. Zato je pomembno, da se uporablja ustrezno število elementov, ki so potrebni za predstavitev vsebine.
  6. Povezave in elementi brez opisnega besedila: Povezave in drugi elementi brez opisnega besedila lahko otežijo uporabnikom razumevanje, kam bodo kliknili. To lahko povzroči zmedo in frustracijo pri uporabnikih, kar lahko vodi v manjše število konverzij in povečano stopnjo zapuščanja spletnega mesta. Zato je pomembno, da se vse povezave in elementi opisujejo z opisnim besedilom, ki jasno opisuje, kam bo uporabnik kliknil in kaj se bo zgodilo po kliku.
  7. Manjkajoče povezave za preskok, ki uporabniku omogočajo uporabniku, se nanašajo na pomanjkanje povezav, ki omogočajo preskok mimo dolgih in ponavljajočih se vsebin na spletni strani. To je pomembno za uporabnike, ki imajo težave z branjem, slabo vidijo ali uporabljajo pripomočke za pomoč pri branju spletnih strani.
  8. Pomembno je zagotoviti dobro organizirano navigacijo po spletni strani, da uporabnikom omogočimo lažji dostop do vsebin. Preskok navigacije se lahko izvede s pomočjo povezav “Preskoči na vsebino” ali “Preskoči na glavno vsebino” in podobno. Na ta način lahko uporabniki preskočijo dolge bloke ponavljajočih se vsebin, kot so navigacijski elementi, glave strani, logotipi in podobno, in se hitreje premikajo po strani.

Obvestila o primerih neskladnosti, zahtevanih po informacijah ter vsebini, ki ne sodi na področje uporabe Zakona o dostopnosti spletišč in mobilnih aplikacij, prejemamo na elektronski naslov tajnistvo@zd-radlje.si  ali telefonsko številko 02 87 70 801.

Uporabnikom naše spletne strani bomo pomagali pridobiti vse potrebne podatke in dokumente. Skladno z 8. členom Zakona o dostopnosti spletišč in mobilnih aplikacij, naj uporabniki na navedene kontakte:

  • obvestijo, da spletišče ali mobilna aplikacija ni skladna z zahtevami glede dostopnosti iz 5. člena tega zakona,
  • zaprosijo za informacije glede vsebin spletišča in mobilnih aplikacij iz drugega odstavka 3. člena tega zakona ter
  • za informacije, ki v skladu z oceno o nesorazmernem bremenu iz 6. člena tega zakona niso objavljene v dostopni obliki.

Odgovor bo uporabnik prejel v roku osmih dni od prejema obvestila oziroma prošnje. Če v tem roku ne bomo mogli podati ustreznega odgovora, bomo uporabniku sporočili, kdaj bo odgovor podan in razloge za zakasnitev odgovora.